Kategoriler

8 Haziran 2014 Pazar

Jane Austen ~ Mansfield Park

       Jane Austen'dan okuduğum son kitap Mansfield Park oldu. Bu güzel kitabın bitişiyle Jane'in bütün kitaplarını bitirmiş oldum. To Do listeme bir tik atabilirim artık. 

       Mansfield Park bu yıl 200. yaşına girdi ve Jane severler dünyanın dört bir yanında etkinliklerle Mansfield Park'ın 200. yaşını kutluyor. Benim de bu kitabı Okuma Şenliği'nin "Kendisi doğmadan en az 100 yıl önce doğmuş bir yazarın kitabını okuyanlara " kategorisine ekleme sebebim tam olarak bu kutlamalar. 

       Mansfield Park, Jane Austen'ın en durgun romanı. En olaysız ilerleyen ama keyifle okutan kitabı. Türkçe'ye Umut Parkı olarak da çevrilen Mansfield Park'ı, ben Can Yayınları'ndan okudum ve çevirisini her zamanki gibi çok beğendim. Fanny Price'in ailesinin yoksulluğu nedeniyle teyzesi tarafından evlat edinilmesi ve Mansfield Park'taki evlerinde kendini geliştirmesini konu alan Mansfield Park, ahlak teması üzerinden ilerlediğinden, duru ve ağır ilerleyen bir kurguya sahip. Jane Austen'ın eleştirilerinin bile azaldığı bir kitap aslında. Fanny'nin hor görülmeye alışması, aşkı ve aşk acısını yaşaması, temkinli tavırları ve duymadığı umudu sonunda bulmasını keyifli okudum. 

        Fanny'nin, kuzeni Edmund'a duyduğu sevgi ve bu sevgideki özverisini övgüyle anlatan Jane'in kendi düşüncelerini de yer yer okumak oldukça keyifliydi. Kitabın sonunda Jane'in okuyucunun hayal gücüne bıraktığı bölümden yana bir hayal kırıklığım olsa da 10 üzerinden 8 puan verilecek bir kitaptı Mansfield Park. 

        Yeri gelmişken Jane'den okuduğum her kitaptan sonra, o kitabın filmini izliyorum. Bu bana oldukça keyifli bir haftasonu geçirtiyor. Karakter seçimlerini beğendiysem de film uyarlaması yönünden en kötü seçim Mansfield Park olmuş, zira konuyu bu kadar süratle ve bu kadar özensiz işlemeleri kitabı harcatmış. Kitabın böyle ruhsuz ve basit olmadığını belirtmeliyim. 

Jane Austen'dan okuduğum diğer kitaplara da göz atmak isterseniz;

-Aşk ve Gurur

-Northanger Manastırı

-Emma

-Akıl ve Tutku

-İkna

Yayınevi: Can Yayınları

Sayfa Sayısı: 488 Sayfa

Kitaplı ve Keyifli Günler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder