Kategoriler

1 Aralık 2013 Pazar

Ahmet Ümit ~ Sis ve Gece

Şu sıralar yeni işimde koşturmaktan ne kitaplara ne de bloguma zaman ayırabiliyorum. Zamanını iyi kullanmayı bilen biri için bile oldukça yoğun geçen bu süreçte kitap okuyamamak beni üzüyor. Sis ve Gece'yi Kış Okuma Etkinliği'nin okumayı öğrendiğim yılda yayınlanan kitap kategorisi için seçmiştim. 2 hafta önce bitirdiğim kitabı yorumlayabilmek ancak nasip oldu.

 Ahmet Ümit hayranı biri olarak eski kitaplarını bu kadar geciktirmemde bir sebep var elbette.  Bir dostla edeceğin sohbetin bitmesini nasıl istemezsen, Ahmet Ümit'ten okuyacağım kitapların bitmesini de öyle istemiyorum ben.

Kitabımıza gelirsek;yine bir Ahmet Ümit klasiği okudum. Beklenmeyen, çarpıcı finali, hiç tanımadan sevdiğim karakterleriyle çok güzel bir kitaptı. Roman istihbarat bölümünde çalışan Sedat'ın vurulmasıyla başlıyor. Evli ve çocuklu Sedat, Mine'ye aşık oluyor.Roman boyunca görmediğimiz Mine hakkında bütün ayrıntılara sahip oluyoruz. Mine'nin kaybolması Sedat'ı mahvediyor. Kendini Mine'yi bulmaya adıyor ve bu süreçte okuyucuyu da beraberinde sürüklüyor.

Diğer kitaplarına göre çok ayrıntılı, geniş çaplı bir konuya sahip değildi Sis ve Gece. Yazarın ilk polisiye roman eseri olması bu yönünü görmezden gelmemizi sağlıyor tabii ki. Her kitabında işlediği sosyal temalarına bu kitabında da yer vermiş Ahmet Ümit. Bu yönüyle de her zaman takdir ettiğim bir yazar olmayı sürdürüyor benim için. 

Velhasıl kelam ben bu kitabı da çok sevdim. Öyle ki son 10 sayfa yüzünden kitabın kapağını kapattığımda yerimden kalkamadım bir süre. 

Kitaplı ve Keyifli Günler..

2 yorum:

  1. Hiç Ahmet Ümit okumadım.Tavsiyeniz üzerine bu kitabı okunacak kitaplar listeme ekledim.Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ümit'i çok severim. Çok tatlı bir üsluba sahiptir. Karakterlerine bağlayıverir insanı. Özellikle İstanbul Hatırası ve Patasana benim için en özel kitaplarındandır. Severek okuyacağınızı düşünüyorum. Şimdiden keyifli okumalar dilerim:)

      Sil