Kategoriler

3 Temmuz 2013 Çarşamba

Aleksandr Puşkin ~ Yüzbaşının Kızı

     Merhabalar,
     Geçenlerde annemin kitaplığında ne zamandır okumak istediğim Yüzbaşının Kızı'nı görünce başladım hemen okumaya. Çok sade, akıcı bir dile sahip. Bir solukta okunacak, Puşkin'le tanışmak isteyenler  için ideal bir kitap. 

     1773'de çıkan Pugaçev Ayaklanması'nın konu alındığı, isminden de anlaşılabileceği gibi savaş içinde güzel bir aşk hikayesi. Dönemdeki olayları enteresan bir bağlamda ele almış Puşkin. Öyle ki Pugaçev'in insani boyutlarına yer vermesi, askerlerin korkarak isyancılarla işbirliği içine girdiğini göstermesi fazlasıyla cesur bir kaleme sahip olduğunu gösteriyor. Enteresan tesadüflerle de romana yön vermiş Puşkin.

      Gelelim kitabın kısaca konusuna;

      Kıdemli bir binbaşının tek çocuğu Pyotr'yi babası orduya yazdırır ve Pyotr lalasıyla beraber yollara dökülür. Yolculuklarının tesadüflere gebe kaldığı Pyotr için çocukluk sona ermiş ve gerçek hayat başlamıştır. Yolculukları sırasında bir kılavuzdan yardım almış ve karşılığında tavşan gocuğunu hediye etmiştir. Bu hediye hayatının değişmesine sebep olacaktır. 

      Görev yeri olan Belogorsk kalesine, aşkı bulacağı kaleye varmıştır. Düzmece Çar'la mücadele sırasının bu kaleye gelmesiyle birlikteyse hikaye derinleşmeye başlar. 

Basit bir anlatıma sahip olsa da içinde büyük acılar barındıran bir kitap Yüzbaşının Kızı. Döneme dair birçok bilgi edinilebilecek, tatmin edici betimlemelere sahip.  Keyifle okuyacağınızı düşünüyorum. 

Kitaplı ve Keyifli Günler..

2 yorum:

  1. 6. sınıftaki Türkçe öğretmenim Puşkin'i çok severdi. Ben de onu çok severdim. Evde bu kitabı bulunca hemen okumuştum, çok da sevmiştim. İyi ki okumuşum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok beğendim. Eski yazarların üslubunun lezzeti bambaşka:)

      Sil