Kategoriler

9 Mart 2013 Cumartesi

Özgüven~ Mutluluk ve Başarının Sırrı


     İlk defa bir kişisel gelişim kitabı okuyabiliyorum. İş hayatı için bir kaç öneri almak ve de kişisel gelişim kitaplarına olan ön yargımı yenmek adına kitaplar arasından bu kitabı seçtim. Anladığım kadarıyla baya başarılı bir psikolog Rob Yeung.

     Sürekli olarak şöyle yap, böyle yap diyen kişisel gelişim kitaplarından hoşlanmıyorum. Ya da tek bir adımla her şey çözülecekmiş gibi davranan kitaplardan. Ufak ufak testler ve uygulamalarla oldukça faydalı oldu bu kitap bana. Daha düzenli ve bilinçli bir şekilde istediğim meslek koluna yönelebilmem için oldukça hoş önerileri vardı. Kitabın uzun vadeli uygulamaları da vardı tabi ama ben onları kendime uydurmayı tercih ettim. Deneyimlenebilir bir kitap olduğunu düşünüyorum.

     Kitabı okurken kişisel gelişim kitaplarının kurdu bir arkadaşıma da danıştım bolca. O da beğendi uygulamalarını. Okumayı bitirir bitirmez de zaten benden ödünç aldı. 

      Kitabı okurken bolca yazdım, not aldım. Bunlar kişisel yazılar olduğu için paylaşmayacağım tabi ki ama bazı güzel sözleri vardı. Ben oldukça beğendim. Şartlar itibariyle bana uyan cümleler:

" Engel ve fırsat arasındaki fark nedir? Bunlara karşı tavrımızdır. Her fırsatın bir zorluğu, her zorluğun da bir fırsatı vardır."

"Risk alın: Kazanırsanız mutlu, kaybederseniz tecrübeli olursunuz."

      Bazı uygulamalarını düzenli bir hale getirmeye başladım ve sürekli yapmayı planlıyorum. Daha pozitif bir açıdan olaylara bakmamda ve kendimi daha enerjik, daha kararlı hissetmemde yardımcı olduklarını hissediyorum çünkü.  

     Anlatımda yormayan, bunaltmayan bildiğiniz başka kitaplar varsa önerilerinizi rica ediyorum. 

Kitaplı günler..





2 yorum:

  1. Çok güzel bir anlatım ellerinize sağlık. Kitabın yorumunu heyecanla bekliyordum. Oldukça etkili gibi gözüküyor. Ben de size 100 de 100 düşünce gücü' nü öneririm. Bu türde en başarılı kitaplardan biri olduğu söyleniyor. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir arkadaşım da %100 düşünce'yi önermişti. En yakın zamanda edinmeyi planlıyorum. Kişisel gelişim kitaplarından hoşlanacağım aklımın ucundan geçmezdi ama Özgüven' den sonra doyamadım sanırım. Öneriniz için teşekkür ederim. Sevgiler :)

      Sil