Kategoriler

1 Mart 2013 Cuma

Kitap Alışverişim 2

     Merhabalar,

     Bir haftadır eve giremiyorum. Bu durumdan memnun olmadığımdan değil ama özlemiyor da değilim evimi hani. Eve gelir gelmez eşyalarımı koymak için odama girdim. Yatağımın üzerinde okuoku.com' dan aldığım kitaplarımın olduğu koliyi görünce gene bir mutlu oldum. Bu siteden ilk defa alışveriş yapıyorum. Çince okuduğum ve Giray Fidan' ın da hocam olması sebebiyle "Neler yazmış, Neler katmış?" diyerek kitaplarını almak istedim. Genellikle kitaplarımı online alıyorsam hepsiburada' dan başka bir site kullanmam. Güvenilir olması dışında, kitapların baskı kalitesi de önemli çünkü bu siparişlerde. Okuoku.com' dan alırken biraz tereddüt ettimse de kısa sürede teslim etmeleri ve kitapların orjinal kalitesine sahip olması korkularımı boşa çıkardı. Gönül rahatlığıyla kullanabileceğim alternatif bir sitem daha oldu. 

Gelelim kitaplarıma;

Çin Dili ve Çince Dilbilgisi


     Çince dilbilgisi konusunda oldukça basit bir dil. Dilbilgisi kuralları yok denecek kadar az. Yine de yeni bir şeyler katacağına inandığım için bu kitabı alıp, şöyle bir göz gezdirmekte fayda var dedim. Üstünkörü bir incelemeyle oldukça disiplinli bir yazıma sahip olduğunu ve basit bir anlatımla bir çok konuya değindiğini gözlemledim. Başucu kitabım olup olamayacağını okumaya başladıktan sonra anlayacağım.

Zamanın Yenemediği Ülke Çin




 

     5 senedir Çince okuduğum için artık yarı Çinli sayılırım. Elimden geldiğince Çin'i ve kültürünü öğrenmeye çalışıyorum ama yine de okyanusta bir kaç kulaç atmaktan fazlasını yapamadım henüz. Hiç değilse bir yerden başlayayım diyerek bu kitabı aldım. 27 sayfalık bir kaynakçası olduğu için üzerimde oldukça kapsamlı olduğu izlenimini hemen yarattı.











Audrey' li Defterim

     Bu defteri DnR' dan aldım. Audrey Hepburn olunca almamak olmaz dedim. Bu defteri aldığımda herhangi bir amacım yoktu ama "Nasılsa yazacak bir şeyler bulurum ben." diye düşünüp almıştım. Çince dilbilgisini şöyle bir baştan alayım, unuttuklarımı hatırlayayım dediğim şu günlerde bu defter amacına kavuştu ve benim ömür boyu yanımda taşıyacağım, Çince dilbilgisi kurallarını ve deyim, güzel söz vb. yazacağım defterim olacak. 

 


Tanrıça



     Mitolojiyle ilgili önerilen kitaplardan biriydi Tanrıça. Hiç duymamıştım ama konu itibariyle beni baya çekti. Hazır alışveriş yapıyorken aradan çıkarayım dedim. 






Çin Burçları El Kitabı


 

     Çin burçlarının yıllar üzerinden hesaplandığı ve 90 doğumlu olduğum için At burcu olduğum dışında Çin burçları hakkında bir şey bilmediğimden, Çin kültürü öğrenme projemin bir ayağı olarak bu kitabı da aldım. Burçlar konusunda bir şeyler öğrenebilirsem ilerleyen zamanlarda sizlerle de paylaşmayı planlıyorum.












      Siparişimle birlikte kitapların birinin içinden bu 7 kitap ayracı çıktı. Çok özel ayraçlar değiller ama böyle bir promosyon olması gerçekten de güzel. 

     Tavşanımın kitap ayracı yeme merakı yüzünden, evde özel kitap ayracı bulunduramayan bir insanım . Bu ayraçlar bize uzun bir süre yetecek sanırım.



     Bu sıralar fazlasıyla alışveriş yaptığım ve elimde okumadığım bir ton kitap olduğu için bunun Haziran'a kadar son kitap alışverişim olmasını planlıyorum. Bakalım kendimi tutabilecek miyim..

     Ben bu kitapları keyifle okuyacağıma eminim. Size de keyifli okumalar dilerim.. 

6 yorum:

  1. Çince bana hep çok zor grlmiştir. Sanırım hep simgelerle dolu bir alfabesi var.. Çok çok hoşuma gitti.. Güzel bir seçim bence. Tüm dünya dillerine özellikle ilgim var.. İngilizcem çok çok iyi onun yanında biraz fransızca ve çok az ispanyolca biliyorum. İletletmeyi de düşünüyorum..
    Çin dili ve edebiyatını okuyorsunuz herhalde tavsiye eder misiniz. İlride iş bulma problemi oluyor mu. Hangi sahalarda çalışabilirsiniz.. Benim kızım da bu sene üniv sınavına girecek. Dil ağırlıklı düşünüyoruz biz. Ben özellikle İngiliz dili ve edebiyatı istiyorum ama kısmet tabii. Çok selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Ben mütercim tercümanlık bölümünde okuyorum. Son sınıfım. İş sahası konusunda ticaret en bilindikleri ama rehberlik, tercümanlık (sözlü-yazılı), otellerde de bir çok iş imkanı var. Onun dışında Akademik kariyer yönünde Türkiye' de sadece bir prof. ve 1 doçent mevcut diye biliyorum bu alanda. Aslında bakarsanız her ne kadar son 5 senede bir çok insan yönelse de ciddi bir Çince açığı var. İngilizce üzerinden yapılan her şeyi Çince üzerinden yapamıyoruz ne yazık ki( Kitap çevirmek bunların başında geliyor bence). Bir kaç ender insan dışında tabi ki. Bu işe gönül vererek girip, ilerlemek isteyen herkesin önü açık anlayacağınız.
      Ben de dil bölümü mezunuyum. İngilizce üzerinden pek fazla iş imkanı bulmanın mümkün olduğunu düşünmüyorum. Çünkü her ne kadar durum böyle olmasa da herkesin İngilizce bildiği kabul ediliyor artık. İngilizce'nin geliştirilmesi zorunlu ama meslek olarak zaten yeterince insan biliyor. Alternatif bir dil seçmenizi öneririm. Çince konusunda da her zaman, zevkle yardımcı olurum. Sevgiler

      Sil
  2. Çok güzel cnm

    YanıtlaSil
  3. Bir şey sormak istiyorum "Çin burçları el kitabı" ve Çin dili ve çince" bilgisi kitabının içeriğini biraz daha detaylandırırmısınız mümkünse içerisinden resimde atabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kusura bakmayın uzun zamandır buralarda yoktum. En kısa zamanda geniş kapsamlı bir post hazırlayacağım sizin için.

      Sil